INTRODUCTIE LESSEN

Ongecategoriseerd
Verlanglijst Delen
Deel cursus
Pagina link
Deel op social media

Over cursus

In deze stappen leer je hoe je het beste introductielessen kunt verzorgen. Het doel is om de bezoeker(s) te laten zien wat je allemaal kan doen, maar natuurlijk is het ook een doel om de bezoeker(s) enthousiast te maken zodat ze lessen willen gaan volgen.

Wat ga je leren?

  • In deze uitleg leer je hoe je een succesvolle introductie kan verzorgen zodat ouder(s) / verzorger(s) en leerlingen een goed beeld krijgen van wat de activiteit inhoudt, hoe er les wordt gegeven en wat ze kunnen verwachten.
  • Het doel voor de docenten is om de leerlingen op les te krijgen.

Cursus inhoud

Wat is er belangrijk voor een eerste ontmoeting bij een introductie?
Mensen weten niet wie ze gaan ontmoeten en waar ze moeten zijn. De leerlingen zijn vaak zenuwachtig en soms vinden ze het heel erg spannend. Ze weten ook nog niet dat ze gewoon naar binnen mogen lopen. Let dus goed op of je mensen aan ziet komen lopen en begroet ze netjes. Je kunt bijvoorbeeld zeggen: - Jullie komen voor de introductieles (noem de specifieke activiteit zodat je weet dat ze ook echt op de juiste locatie zijn). - Zeg dat ze naar binnen kunnen komen en leg uit waar ze kunnen wachten. - Probeer aan te voelen of je de leerling op zijn / haar gemak moet stellen. - Als ze niet op de juiste locatie zijn, leg dan kort even uit waar ze wel naartoe moeten.

  • Welk antwoord is het beste?
  • Leerlingen
  • Ouders

Hoe stel je jezelf het beste voor?
Goedemiddag, mijn naam is [ naam ] en ik geef introductielessen, maar ik geef ook gewone lessen. Stel de leerling op zijn / haar gemak en praat ook met de ouder. Zorg dat je NIET heel de tijd met je rug naar de ouder zit, kijk de ouder regelmatig aan en beantwoord eventuele vragen. De leerling gaat natuurlijk voor, maar de ouder moet je zeker (wanneer het kan) ook beantwoorden. Het is heel erg goed als je uit jezelf ook iets tegen de ouder(s) zegt. Je kan bijvoorbeeld vragen of de leerling vaker bezig is met de activiteit.

Wat is de opdracht voor de leerling?
Leg rustig uit wat de leerling mag doen. Zorg dat dit niet te lang duurt omdat er maar 30 minuten beschikbaar zijn. Stel de leerling op zijn / haar gemak, sommige leerlingen vinden het heel spannend. Vraag of de leerling al ervaring heeft met het onderwerp / de activiteit.

Wat vermeld je na ongeveer 20 minuten?
Vertel dat de lessen die worden gegeven altijd individueel zijn. Leg uit waarom Belangrijk om te vertellen: - Lessen kunnen wekelijks of om de week - Tijdstip mag iedereen zelf kiezen - Nadruk ligt op plezier met creativiteit

Wat vraag je vlak voor het einde van de les?
- Vond je het leuk? (Dus niet: vond je het moeilijk?) - Was dit ook wat je verwacht had?

Hoe ben je als persoon de les aan het geven?
- Lach zo vaak als je kan, vrolijke mensen mogen hier les geven - Praat enthousiast - Gedraag je netjes - Gedraag je actief (niet hangen) - Praat duidelijk - Praat niet met een hand voor je mond

Student waarderingen & beoordelingen

Nog geen beoordeling
Nog geen beoordeling